HomePoliticsZBH fires duo over 'costly' air boobs

ZBH fires duo over ‘costly’ air boobs

THE Zimbabwe Broadcasting Holdings (ZBH) has dismissed two broadcasting staffers over claims that one of them broadcast material that was not supposed to be aired and another over a costly air boob.

Gilbert Nyambabvu, who has alr

eady left the country for the United Kingdom, was forced off Newsnet after he referred to the First Lady Grace Mugabe as the “late Amai Grace Mugabe” during a live news bulletin.

He was instantly removed from the main news bulletin for the error. Nyambabvu was a presenter for Newshour, the country’s main news television bulletin.

Lenon Mutseura, a producer-presenter with This Morning edition, was dismissed after he carried a story on the morning news revealing that Barclays Bank were the new sponsors for the 2007 Premier Soccer League.

ZBH spokesperson Sivukile Simango confirmed the dismissal of the two broadcasters.

“The disciplinary action taken against Lenon Mutseura that led to his subsequent dismissal is that he repeatedly committed the same offence even after several warnings,” he said. “The offence which cannot be tolerated in any work place let alone a newsroom calls for instant dismissal.”

On Nyambabvu he said: “Gilbert Nyambavu was temporarily removed from air for committing an unpardonable gaffe while on air. That is a normal disciplinary action for presenters at ZBH. He later resigned to join his wife in Britain,” Simango said. — Staff Writer.

Recent Posts

Stories you will enjoy

Recommended reading